Съвети за пчеларя

Съвети за пчеларя

Състояние на кошера при отваряне

 

  • 1. Ако строителната рамка има пчелно пило – няма да рои.
  • 2. Ако строителната рамка е запълнена с търтиево пило и по питите пак – майката е стара,негодна.
  • 3. Ако няма попълнение на всички междурамия – слаб и не гради,трябва да се храни.
  • 4. Ако пчелите се сърдят,жилят,кражба – няма нектар.
  • 5. Ако им горе магазина пило – долу е замеден,лоши пити или много прашец.
  • 6. Ако майката издава звук ,Ква’-,Ква’ – ще рои.
  • 7. Ако има пчели и по преградната дъска,(пълна) може да се разширява,разкъсани парцали – тясно им е.
  • 8. Ако върху питата с търтиево пило има много пчели (не се вижда) – признак за роене.
  • 9. Ако по питите има много търтиево пило – трябва да се смени майката.
  • 10. Ако е слаб кошер,а долу има много мед – трябва да се смени майката.
  • 11. Ако майката е черна и дребна,или млада но неосеменявана – некачествена,трябва да се смени майката.
  • 12. Ако няма пило и не носят прашец – кошера е без майка.
  • 13. Ако през месец Август има търтеи-майката е неоплодена,има пчели-търтовки или майката е станала търтовка – трябва да се смени майката.
  • 14. Ако има 2-3 едри белезникави маточници близо един до друг – залага се самосмяна.
  • 15. Ако снесените яйца не са точно на дъното и то по 3-4по стените – търтовка.
  • 16. Ако върху нови основи изграждат маточници има роево настрение – ще се рои.
  • 17. Ако маточниците са много (10) и повече големи,с полу кръгло дъно,тъмно кафяви с шестостенни кулийки в долния край и по летвите често в групи (2-5) – те са роеви.
  • 18. Ако маточниците са жълто бели,от нов восък,разположени в средата на питата с гладка повърхност – резервни,спомагателни,самосмяна (майка).
  • 19. Ако през есента в кошера няма прашец...а ако има прашец по питата – малда маика или стара маика,не снася.
  • 20. Ако кошера е до 4 пити – слаб:Ако кошера е до 6 пити – среден:Ако кошера е до 9 пити – силен.
  • 21. Ако има много прашец при заземяване – готви се за роене през следващият сезон.
  • 22. Ако меда в средата е на 2/3 от височината на питата е добре – за зазимяване.
  • 23. Ако през месец Февруари и Март в края на зимата пчелите са горе върху рамките – в средата няма мед,а само в страни.
  • 24. Ако яйцата на дъното са изправени – снесени са същият ден.
  • 25. Ако има голям приток на нектар – има роене.
  • 26. Ако на крайните пити има пило – следва разширяване.
  • 27. Ако в подрамъчното пространство висят ,,Гроздове”,далеч от пилото,често е на крайните пити – наложително е разширяване.
  • 28. Ако майката я пазят в кръг да не ходи по питата,цяла свита – има маточници,готви се да роява.
  • 29. Ако не се взема сиропа и не е болен кошера,усилен летеж на пчели,спокоен – има приток на нектар.
  • 30. Ако запечятаното пило е без пропуснати килийки по питата – има годна майка за сезона.
  • 31. Ако повдигнат коремчетата нагоре,трепкат с крилца,издават жаловит звук – може да се приеме,че няма майка.
  • 32. Ако под питите открием измрели пчели повече от една шепа – грози ги изчезване.
  • 33. Ако в края на зимата има влага при поява на пило в гнездото и t° е по-ниска от 15°C – следва стесняване на кошера (1-2 пити).
  • 34. Ако няма свободни килийки за снасяне - разпечатвате стар мед.
  • 35. Ако в кошера има много търтеево пило – подмяна на, питите,майката, търтеуловител,рязане.

 




13.1.2015 г. 17:24:43 ч.

Общо 0 лв.
Общо 0 кг.

Продавам 30 броя здрави и силни пчелни семейства в нови 10 рамкови кошери ДБ (Дадан-Блат) с мрежесто дъно и с магазини в отлично състояние, готови за медосбор. Пчелина се намира в с. Писарево, Община Нови пазар, Област Шумен. Продава се целия пчелин поради здравословни проблеми на пчеларя. Цена 7 500лв. Възможен е коментар на цената. Телефон за контакти: 0876 458 444

Име: Емил Тел: 0876458444 е-поща: londontalk@googlemail.com

Продавам пчелни семейства. Дадан Блат.С магазините. Пълен инвентар.

Име: Цветан Недялков Тел: 0878112473 е-поща:

СПЕШНО продавам семейства на 2 ЛР корпуса цена 120лв на кошер

Име: Димитър . Тел: 0888966517 е-поща: ,

Виж всички обяви!
Добави своята безплатна обява!