Съвети за пчеларя

Съвети за пчеларя

Състояние на кошера при отваряне

 

  • 1. Ако строителната рамка има пчелно пило – няма да рои.
  • 2. Ако строителната рамка е запълнена с търтиево пило и по питите пак – майката е стара,негодна.
  • 3. Ако няма попълнение на всички междурамия – слаб и не гради,трябва да се храни.
  • 4. Ако пчелите се сърдят,жилят,кражба – няма нектар.
  • 5. Ако им горе магазина пило – долу е замеден,лоши пити или много прашец.
  • 6. Ако майката издава звук ,Ква’-,Ква’ – ще рои.
  • 7. Ако има пчели и по преградната дъска,(пълна) може да се разширява,разкъсани парцали – тясно им е.
  • 8. Ако върху питата с търтиево пило има много пчели (не се вижда) – признак за роене.
  • 9. Ако по питите има много търтиево пило – трябва да се смени майката.
  • 10. Ако е слаб кошер,а долу има много мед – трябва да се смени майката.
  • 11. Ако майката е черна и дребна,или млада но неосеменявана – некачествена,трябва да се смени майката.
  • 12. Ако няма пило и не носят прашец – кошера е без майка.
  • 13. Ако през месец Август има търтеи-майката е неоплодена,има пчели-търтовки или майката е станала търтовка – трябва да се смени майката.
  • 14. Ако има 2-3 едри белезникави маточници близо един до друг – залага се самосмяна.
  • 15. Ако снесените яйца не са точно на дъното и то по 3-4по стените – търтовка.
  • 16. Ако върху нови основи изграждат маточници има роево настрение – ще се рои.
  • 17. Ако маточниците са много (10) и повече големи,с полу кръгло дъно,тъмно кафяви с шестостенни кулийки в долния край и по летвите често в групи (2-5) – те са роеви.
  • 18. Ако маточниците са жълто бели,от нов восък,разположени в средата на питата с гладка повърхност – резервни,спомагателни,самосмяна (майка).
  • 19. Ако през есента в кошера няма прашец...а ако има прашец по питата – малда маика или стара маика,не снася.
  • 20. Ако кошера е до 4 пити – слаб:Ако кошера е до 6 пити – среден:Ако кошера е до 9 пити – силен.
  • 21. Ако има много прашец при заземяване – готви се за роене през следващият сезон.
  • 22. Ако меда в средата е на 2/3 от височината на питата е добре – за зазимяване.
  • 23. Ако през месец Февруари и Март в края на зимата пчелите са горе върху рамките – в средата няма мед,а само в страни.
  • 24. Ако яйцата на дъното са изправени – снесени са същият ден.
  • 25. Ако има голям приток на нектар – има роене.
  • 26. Ако на крайните пити има пило – следва разширяване.
  • 27. Ако в подрамъчното пространство висят ,,Гроздове”,далеч от пилото,често е на крайните пити – наложително е разширяване.
  • 28. Ако майката я пазят в кръг да не ходи по питата,цяла свита – има маточници,готви се да роява.
  • 29. Ако не се взема сиропа и не е болен кошера,усилен летеж на пчели,спокоен – има приток на нектар.
  • 30. Ако запечятаното пило е без пропуснати килийки по питата – има годна майка за сезона.
  • 31. Ако повдигнат коремчетата нагоре,трепкат с крилца,издават жаловит звук – може да се приеме,че няма майка.
  • 32. Ако под питите открием измрели пчели повече от една шепа – грози ги изчезване.
  • 33. Ако в края на зимата има влага при поява на пило в гнездото и t° е по-ниска от 15°C – следва стесняване на кошера (1-2 пити).
  • 34. Ако няма свободни килийки за снасяне - разпечатвате стар мед.
  • 35. Ако в кошера има много търтеево пило – подмяна на, питите,майката, търтеуловител,рязане.

 




13.1.2015 г. 17:24:43

Общо 0 лв.
Общо 0 кг.

60 кошера дадан блат с пчелни семейства (млади майки) в много добро състояние. 53 бр. 12 рамкови с по 2 магазина х 180 лв. бр. 7 бр. 10 рамкови смногокорпусен магазин х 140 лв. бр. Кошерите се продават заедно с: 350 бр. изградени магазинни рамки (дадан блат). 70 бр. Изградени многокорпусни рамки Газова пушалка Vita DM (сръбска) Бетонни блокчета на които са поставени кошерите гр. Русе, Христо Хаджихристов, 0888 788 906

Име: Христо Хаджихристов Тел: 0888 788 906 е-поща: hvr07@abv.bg

Продавам пчелни семейства ДБ 10 рамкови с 1 магазин 160 лв.може и само семействата

Име: Стойчо Стоев Тел: 0896833617 е-поща: zoo_market@mail.bg

Продавам пчелни семейства-20 бр, от пчелин в района на Харманли.Дадан-блат. Цена на рамката-20лв. Телефон за връзка 0885 774569

Име: Павел Димитров Тел: 0885774569 е-поща: dementiacrust@abv.bg

Виж всички обяви!
Добави своята безплатна обява!